Kadra 2000-2015

Organizacja:
Agnieszka Ostapowicz
 
Dyrygenci:
Bokun Jan Jakub
Ettinger Dan
Leitz Jörg
Rubik Piotr
Rybarczyk Stanisław
Sapiecha-Muzioł Małgorzata

Pedagodzy:
Instrumenty smyczkowe:
Wiolonczele, kontrabasy:
Dymek-Kuś Ewa
Łapiński Zdzisław
Marciniec-Mazur Urszula
Melka Tadeusz
Nowak-Waloszczyk Karolina

Instrumenty dęte:
Dęte drewniane:
Klüger Frank
Kwieciński Arkadiusz
Lipień Maksymilian
Suruło Wiesław
Tatarczyk Jan
Zgraja Krzysztof
 
Dęte blaszane:
Stolarczyk Tomasz
Stolarczyk Zdzisław
Wasik Zbigniew
 
Instrumenty perkusyjne:
Muzioł Jacek
Wota Jacek
 
Skrzypce, altówki:
Geibel Christoph
Michna Błażej
Ritsch Milan
Schliephacke Ulrich
Stocki Tomasz
Rüdiger Thal
Woźnica Andrzej

Profesorowie 2015
Jörg Leitz - dyrygent
Małgorzata Sapiecha-Muzioł - przygotowanie Chóru
Urszula Marciniec-Mazur (AM Wrocław) - wiolonczele, kontrabasy
Jacek Muzioł (ZSM Legnica, Repercussion) - perkusja
Błażej Michna (Filharmonia, AM Kraków) - altówki
Wiesław Suruło (Opera, AM Kraków) - instrumenty dęte drewniane
Tomasz Stocki (Opera, OSM Wrocław) - skrzypce i altówki
Zdzisław Stolarczyk (NOSPR Katowice, AM Kraków) - instrumenty dęte blaszane
Małgorzata Sapiecha-Muzioł Małgorzata Sapiecha-Muzioł
Przygotowanie Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej
Małgorzata Sapiecha–Muzioł jest absolwentką Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie dyrygentury symfonicznej prof. M. Pijarowskiego (1998) oraz Wydziału Wychowania Muzycznego tejże uczelni, który ukończyła z wyróżnieniem w roku 1993 studiując dyrygenturę w klasie prof. Z. Urbanyi-Krasnodębskiej. Swoje umiejętności doskonaliła w ramach kursów mistrzowskich i seminariów m.in. Akademii Bachowskiej w Stuttgarcie pod kierunkiem prof. H. Rillinga. Wielokrotna stypendystka Ministra Kultury i Sztuki, a także laureatka nagrody dla „Najlepszego absolwenta Uczelni Artystycznych Wrocławia”. Jest laureatką I Wyróżnienia II Ogólnopolskiego Przeglądu Młodych Dyrygentów im. W. Lutosławskiego w Białymstoku.
 
Jako dyrygent, w latach 2002-2009 współpracowała z wrocławskim Teatrem Muzycznym „Capitol” przygotowując spektakle premierowe oraz prowadząc przedstawienia operetkowe i musicalowe („Zemsta Nietoperza” J. Straussa, „Księżniczka czardasza” E. Kalmanna, „Opera za 3 grosze” K. Weila, „Kraina Uśmiechu” F. Lehara, „Skrzypek na dachu” J. Bocka, „My fair lady” F. Loewe, „A Chorus Line” M. Bennetta). Dyrygowała orkiestrami Filharmonii Wrocławskiej, Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu, Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Orkiestrą Kameralną „Wratislavia”, Orkiestrą Kameralną „Ricordanza”, Orkiestrą Symfoniczną w Słupsku, Orkiestrą Symfoniczną w Płocku, Orkiestrą Symfoniczną Uniwersytetu Technicznego w Dreźnie. Ma na swoim koncie występy ze znakomitymi solistami zarówno z kręgu muzyki poważnej (M. Nastasi, J. Ballint, W. Ochman, K. Jakowicz, D. Paradowski), jak i rozrywkowej (I. Santor, W. Młynarski, K. Groniec). Od roku 2000 jest Kierownikiem Artystycznym i Dyrygentem Akademickiego Chóru Politechniki Wrocławskiej, a od 1992 również Orkiestry i Chóru ZSM im. S. Moniuszki w Wałbrzychu. Prowadzi aktywną działalność koncertową w kraju i za granicą. Prowadzone przez nią zespoły zdobywają laury na konkursach i festiwalach. Koncertowała m.in. w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Słowacji, Chinach, Bośni i Hercegowinie, Chorwacji, Grecji, Włoszech. Małgorzata Sapiecha-Muzioł jest pomysłodawcą oraz głównym realizatorem cyklu Koncertów Wielkopostnych, które - organizowane przez Zespół Szkół Muzycznych - od roku 1998 regularnie odbywają się w Wałbrzychu. W ramach koncertów prezentowane są wybitne dzieła muzyki oratoryjnej (m.in. „Requiem” G. Faure, Msza c-moll W.A. Mozarta, „Requiem” J. Ruttera, „Msza Łacińska” S. Moniuszki). Od roku 2000 pełni funkcję Dyrektora Artystycznego odbywającego się rokrocznie we Wrocławiu Festiwalu „Barbórkowego” Chórów Akademickich. Podczas festiwalu oprócz muzyki chóralnej a cappella prezentowane są najsłynniejsze utwory wokalno-instrumentalne (m.in. „Carmina Burana” C. Orffa, „Oratorio de Noel” C. Saint-Saensa, “Angelus” i “Exodus” W. Kilara) w wykonaniu połączonych chórów i orkiestry festiwalowej pod dyrekcją Małgorzaty Sapiechy-Muzioł.
 
W swoim dorobku posiada nagrania płytowe:
- „Requiem” W. A. Mozarta (Orkiestra i Chór ZSM w Wałbrzychu i Legnicy);
- „Kolęda się niesie” G. Pstrokońska-Nawratil (W. Ochman, Chór Kameralny „Cantores Minores Wratislavienses”, Orkiestra Kameralna „Ricordanza”);
- „A cappella” (Akademicki Chór Politechniki Wrocławskiej);
- „Dzieciątko się narodziło” (Akademicki Chór Politechniki Wrocławskiej).
 
Ostatnio została uhonorowana nagrodą Marszałka Województwa Dolnośląskiego za Wybitne Osiągnięcia w Dziedzinie Kultury „Wena 2013”, a także nagrodą Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie.
Jörg Leitz Jörg Leitz
Dyrygent Polsko-Niemieckiej Młodej Filharmonii
Jörg Leitz urodził się w 1973. Naukę gry na puzonie rozpoczął w wieku szkolnym w Meistersingerkonservatorium Nürnberg. Studiował w Hochschule für Musik w Monachium u Prof. Michaela Sterna, Weimarze u Prof. Armina Bachmanna, Dreźnie w klasie mistrzowskiej Prof. Gerharda Eßbacha.
Wielką pasją Jörga Leitza jest historyczna praktyka wykonawcza muzyki dawnej. Studia w tej dziedzinie odbył w Hochschule für Alte Musik, Schola Cantorum Basiliensis w Bazylei u Bruca Dikeya i Charlesa Toeta.
Studiował równocześnie dyrygenturę. Współpracował z wieloma orkiestrami młodzieżowymi m.in. Jungen Philharmonie Thüringen, European Music School Symphony Orchester. Umiejętności dyrygenckie kształcił ponadto w Theater am Gärtnerplatz München i Radiokammerorchester Rotterdam.
Jörg Leitz prowadził klasę puzonu m.in. w Musikschule der Hofer Symphoniker. Obecnie jest wicedyrektorem, pedagogiem oraz dyrygentem orkiestry symfonicznej Vogtlandkonservatorium „Clara Wieck“ Plauen. Chętnie przyjmuje zaproszenia do prowadzenia zajęć w ramach kursów mistrzowskich.
Jörg Leitz jest także puzonistą i dyrektorem artystycznym zespołów Canto Antico, Ars Angeli, Dresdner Posaunenquartett.
Koncertuje jako solista z orkiestrami m.in. Hochschule für Musik Dresden, Neuen Elblandphilharmonie, Vogtlandphilharmonie Greiz – Reichenbach, Philharmonischen Orchester Plauen-Zwickau.
Jako muzyk orkiestrowy również z Münchner Symphonikern, Münchner Residenzorchester, Thüringer Symphonikern, Festspielorchester “Sinfonietta di Lausanne”, Jenaer Philharmonie, Hofer Symphonikern, Staatskapelle Weimar, Klangverwaltung unter Leitung von Baron Enoch zu Gutenberg, Philharmonischen Orchester Plauen-Zwickau, Staatskapelle Dresden.
 
Koncertował we Włoszech, w Szwajcarii, Francji, Austrii, Turcji i na Węgrzech. Brał udział w licznych nagraniach płytowych oraz nagraniach dla radia i telewizji.